Yours Truly 2008

Hallottatok már valaha a Yours Truly futóversenyről? Valószínűleg nem, pedig idén 15. alkalommal rendezik meg ezt a nem épp szokványos futóversenyt. És hogy mitől is különleges ez a megmérettetés? Hát először is, mivel eredetileg ultramaratonistáknak találták ki, vagyis azoknak az elvetemült sportőrülteknek, akik még a maratonnál is többre vágynak. Itt gondolom sokan méltatlankodva felhorkannak, hogy „na jó, de ez akkor hol érint engem?”, ezért hangsúlyoznám: eredetileg. Csakhogy azóta eltelt jó pár év, és változtak a dolgok, nem kell 50 km-t nyargalni ahhoz, hogy indulhass. Hát akkor mit is kell tenni?

Először is elhatározni, hogy részt szeretnél venni ebben az internacionális-interkontinentális banzájban. Aztán pedig szabaddá tenni magadat január 27-ére és/vagy február 24-re. Ezek után döntsd el, mekkora távot is szeretnél teljesíteni: futhatsz 50 km-t, 25 kmt, ezek a „klasszikus” Yours Truly „versenyszámok”, de indulhatsz egy amolyan Egyéb kategóriában, ami azt jelenti, hogy a neked tetsző távot futod, lehet az 1 km, 10, vagy 20, nem számít. A lényeg csak az, hogy fuss! Esetleg szólhatsz a barátaidnak, hogy jöjjenek, akár futni, akár csak drukkolni, frissítőállomást biztosítani neked, vagy megörökíteni a versenyed nagy pillanatait. És ami a legjobb: futhatsz bármikor bárhol, a lényeg, hogy előre mérd ki a távot. A bárholt értsd szó szerint: akár otthon a futópadon, egy kis erdei sétányon, az országúton vagy atlétikapályán...ahol csak jól esik. A bármikor pedig azt takarja, hogy mindegy, hogy reggel szeretnél futni vagy este, te választod meg. Nevezési díj természetesen nincs. Ha végeztél, küldd el adataidat, a versenyed rövid beszámolóját, esetleg, ha készültek, akkor a fotóidat Seppo Moilanennek, a verseny kitalálójának. Ő a honlapján összegyűjti minden résztvevő eredményét, Dél-Amerikától Európán át Afrikáig, és kihirdeti a végeredményt, közzéteszi a fotókat és a beszámolókat.

A verseny finn kezdeményezésre indult 2001-ben, és évente kétszer mérhetik össze a futók erejüket. Az egész úgy működik, mint a becsületkassza: persze, nem tudja senki ellenőrizni, hogy valós eredményt küldesz, de hát minek is becsapni magadat. Ez a verseny a becsületről, a jókedvről szól, hogy legyen, ami motiválja a hobbi-futókat a hideg, ködös téli napokon is. Motiválhat akár a versenyre való felkészülés, vagy maga az élmény hogy egy helyen, mínusz fokokban, hóban, szélben összegyűlik 8-10 ember, és kocognak együtt egy jót és bohóckodnak néhány fényképen.

Én is így ismerkedtem meg ezzel a versennyel. Esztergomban néhány éve megalakult egy futóklub, ahol nem egy lelkes és tettre kész ember akad. Anyukám is tagja az Esztergomi Futóműveknek, merthogy ez a becsületes nevük. És minthogy én is gyakran járok futni, anyukám visz magával mindenféle utcai futóversenyre, legyen az városvédő futás a Városligetben, félmaraton keresztül-kasul a fővároson vagy Dunaparti Futóparti Esztergomban. A Yours Truly nálunk először tavaly indult szervezett formában, az egyik futóklubos szervezte, hirdette meg. Januárban összesen hatan futottak. Ekkor még én sem voltam ott. A februári megmérettetésen már 22-en, köztük én is. Mit mondhatnék: az Esztergomból Pilismarót felé található biciklis úton, a Dunakanyarban futottunk, ahol a látvány csodálatos (egyszer, mikor épp a Monte Cristo grófját bújtam és pihenésképp elmentem kocogni, jöttem rá, hogy borult napokon a háborgó víz és a hegyek pont olyanok, mint If vára és a tenger lehetett, amikor Edmont Dantes megszökött). Piszok hideg volt, kicsit meg is fáztam, de jó érzés volt beérni az általam kitűzött célba, ahol a szervező gyerekei és felesége forró teával, forralt borral vártak, az egyik futó pogácsával kínált, egy másik pedig zsíros deszkát osztogatott. Most pedig, ahogy az ideire készülve nézegettem a honlapot, megtaláltam a nevemet. 12 km 63 perc alatt. Nem is rossz, sőt, jobb, mint amire emlékeztem!

Azt hiszem, idén is megyek. Januárban itt, a fővárosban, mert Seppo honlapjának tanúsága szerint itt is szép hagyománya van a versenynek, februárban pedig otthon, forralt borral, festői Dunakanyarral és pogácsával.

Gyertek Ti is!





-julcsi-

No comments:

Post a Comment