Nem vagyok egy Grabowski

Küldte: Áron


 







Macskafogó 2 – A sátán macskája


 





macskafogo_2.jpg





 


Egy orosz hallgatóval beszéltem, és ő mesélte, hogy gyermekkorában a kedvenc meséjük volt egy macska-egér harcon alapuló mese. Kiderült, hogy a Macskafogóról mesélt. Meglepő volt. Számomra, hogy ismeri, számára, hogy ez magyar.


Már nagyon vártam a folytatást. Sokan előre fintorogtak. A mozi mindenestre tele volt, pedig nem premier héten, és nem egy nagyforgalmú moziban néztem meg.


A film egészében visszadja az első rész hangulatát. És mondom ezt keserű szájízzel, hisz én újat vártam tőle. Na nem teljesen újat, de izgalmas történetet, a régi szereplőkkel. Ehelyett kaptam egy történetnélkülit, főleg új szereplőkkel, a régi szereplők háttérszereplővé alacsonyításával.


Amúgy nem lenne baj a generációváltással (bár a Pickardos Star Trekek össze sem hasonlíthatók a Kirkösökkel). Lusta Dick kapott egy semmilyen szerepet, a végére késve befuthat. A patkánybanda-szál sem volt rendesen kidolgozva. De volt egy Batman vs. Transformers harc és egy hosszú – számomra értelmetlen – dzsungelmenetelés.


Amúgy poénokban nincs hiány, és ami a legfontosabb látványban sincs. A képek lenyűgözőek, a megvalósítás technikája kiváló. Minden régi alakra ráismertem.


Pont olyan mint az Ocean’s 12, hasonlít az elődjére, a hangulatát is visszaadja, de odakívánkozik hozzá egy folytatás is. Remélem lesz Macskafogó 3.

1 comment: