Biciklitúra a Fertő tó körül

Az elmúlt nyáron négyen vágtunk neki Sopronból a Fertő-tó megkerülésének. A 130 km-es utat, melynek nagy része Ausztriába nyúlik át, 2 nap alatt kerékpárral tettük meg nettó 7 óra alatt. Az túrát hagyományteremtő, illetve hagyományőrző szándékkal a Wigner Jenő Szakkollégiumon belül hirdettük. A túra első reggelén Budapestről vonattal indultunk Sopronba a biciklikkel. A főhadiszállás Annáéknál volt, akik Sopronban laknak, náluk tettük le az éjszakai sátorozás kellékeit, ezeket a szülei hozták este utánunk. Az útnak ebéd előtt vágtunk neki, az óramutató járásával ellentétes irányban Magyarországon tettük meg az első 30 km-es szakaszt, kisebb falvakat érintve jutottunk el a fertődi Esterházy-kastélyig, majd az osztrák oldalon a B10-es kerékpárúton folytattuk az utunkat.

A nagy kánikulában kényelmes tempóban tekertük le az aznapi penzumot Breitenbrunnig, ahol egy kempingben sátraztunk. A nap fénypontja az volt, amikor Neudsiedlben több órányi tekerés után megálltunk fagyizni. Annál jobban nem is eshetett volna, mint akkor. Az utunk gyönyörű tájakon vezetett minket, szőlősorok és nádasok között. Felmásztunk néhány kilátóba is, ahonnan az egész Fertő tavat beláttuk, ittunk forrásból és este megmártóztunk a tóban. Másnap délben fáradtan, de annál több élménnyel érkeztünk vissza Sopronba. Szeretnénk idén is megismételni a túrát a nyár végén, minél több ember társaságában. Ha szeretnétek hozzánk csatlakozni egy Fertő tó, esetleg Balaton kerülésre, akkor keressetek minket.