Daalarna – Trópusi hangulat a Millenárison


Ki hitte volna, hogy a Pikkász oldalain egyszer divatanyagot is közölni fogunk? Ha néhány éve megkérdeznek, azt mondta volna, hogy ilyen valószínűleg sosem lesz. És nem feltétlenül a sztereotípiák miatt ( "az okos/értelmes lányokat nem érdekli a divat vagy az öltözködés" ) csupán nehezen illeszkedik a szokásos TTKs témák közé. Miért törjük hát meg ezt a tendenciát? Mert a Daalarna márka alapítója és tervezője, Benes Anita nem csupán divattervező és vállalkozó, hanem úttörő is, ami a magyar divatot illeti. Március 10-én az ő bemutatóján voltam a Millenárison.


Benes Anita 15 éve alapította a Daalarna-t, ami azóta az ország egyik leghíresebb, itthon és külföldön egyaránt elismert esküvői-és alkalmi ruha üzlete lett. A cég honlapján rengeteg ruha között válogathatnak a megrendelők, amiket utána személyre szabnak de van lehetőség egyedi tervezésű ruha rendelésére is. A tervező számára az egyik legfontosabb, hogy vevői különlegesnek és kiválasztottnak érezzék magukat. A kampány képeket nézegetve azonnal megfogja az embert a ruhák elképesztően aprólékos kidolgozása, finom eleganciája. Látszik a törődés minden egyes darabon, ami kikerül a nagyközönség elé.

Ezt természetesen csak a ruhákra fordított óriási figyelemmel tudják elérni. Nem véletlen, hogy a cég saját varrodát tart fenn, amivel kitűnik a jobbára olcsó, Ázsiába kiszervezett összeszerelést preferáló multik közül. Természetesen nehéz összehasonlítani egy óriási vállalat és a Daalarna igényeit, de az tény: Anitának szívügye, hogy csapata a lehető legjobb körülmények között dolgozhasson. Tágas, napos iroda/összeszerelő részleg, megfelelő bérezés és juttatások: ami egy tech cégnél vagy startupnál normalitás, az az iparban dolgozóknál általában elérhetetlen álom. A legtöbb munkáltató darabáron dolgoztat, azonban a minimálbérhez szükséges darabárat lehetetlen teljesíteni, a munka során használt gépek zajától a varrónőket legtöbbször a fülükbe dugott zenelejátszó "óvja", nem beszélve a textilekből, a varrás során felszabaduló porról, ami komoly légúti megbetegedéseket okoz. A Daalarna nem csak viccelődik a "fair trade" (méltányos kereskedelem) és környezetbarát hozzáállással. Minőségi munkájuknak köszönhetően az elkészült darabok időtállóak, nemcsak stílusban, de élettartamban is. Magyar cégként magyar munkaerővel dolgoztat és megbecsülést vív ki a textiliparban dolgozóknak és a varrónőknek.

A március 10-i bemutatón is tökéletesen érződött a tervezőnő gondossága, nemcsak a ruhák hanem a díszlet tervezésében is. Az idei évre tervezett kollekció, a PARADISE és a LOVE STORY bemutatója pálmalevelek és trópusi dzsungelt imitáló díszlet között került megrendezésre. A rendezvényen több száz néző vett részt, képviseltetve a szakmát, a menyasszonyokat és a rajongókat. A bemutató előtt és után különböző standoknál cukrászati remekműveket lehetett kóstolgatni, illetve esküvői kiegészítőket csodálni. Összességében a bemutató idén is hatalmas élmény volt, ajánlom mindenkinek akit érdekel a divat - különösen a magyar divat – hogy egyszer látogasson el egy ilyen eseményre, ezzel a támogatva a magyar tervezőket.

A képek forrása a Daalarna hivatalos blogja, a Secret Stories.

Secret Stories fényképe.

Secret Stories fényképe.

Secret Stories fényképe.

Secret Stories fényképe. Secret Stories fényképe.

Secret Stories fényképe.

Secret Stories fényképe.

Secret Stories fényképe. Secret Stories fényképe.
Secret Stories fényképe. Secret Stories fényképe.

Secret Stories fényképe.
A tervezőnő, Benes Anita

No comments:

Post a Comment