
Ki hitte
volna, hogy a Pikkász oldalain egyszer divatanyagot is közölni
fogunk? Ha néhány éve megkérdeznek, azt mondta volna, hogy ilyen
valószínűleg sosem lesz. És nem feltétlenül a sztereotípiák
miatt ( "az okos/értelmes lányokat nem érdekli a divat vagy
az öltözködés" ) csupán nehezen illeszkedik a szokásos
TTKs témák közé. Miért törjük hát meg ezt a tendenciát? Mert
a Daalarna márka alapítója és tervezője, Benes Anita nem csupán
divattervező és vállalkozó, hanem úttörő is, ami a magyar
divatot illeti. Március 10-én az ő bemutatóján voltam a
Millenárison.
Benes Anita
15 éve alapította a Daalarna-t, ami azóta az ország egyik
leghíresebb, itthon és külföldön egyaránt elismert esküvői-és
alkalmi ruha üzlete lett. A cég honlapján rengeteg ruha között
válogathatnak a megrendelők, amiket utána személyre szabnak de
van lehetőség egyedi tervezésű ruha rendelésére is. A tervező
számára az egyik legfontosabb, hogy vevői különlegesnek és
kiválasztottnak érezzék magukat. A kampány képeket nézegetve
azonnal megfogja az embert a ruhák elképesztően aprólékos
kidolgozása, finom eleganciája. Látszik a törődés minden egyes
darabon, ami kikerül a nagyközönség elé.
Ezt
természetesen csak a ruhákra fordított óriási figyelemmel tudják
elérni. Nem véletlen, hogy a cég saját varrodát tart fenn,
amivel kitűnik a jobbára olcsó, Ázsiába kiszervezett
összeszerelést preferáló multik közül. Természetesen nehéz
összehasonlítani egy óriási vállalat és a Daalarna igényeit,
de az tény: Anitának szívügye, hogy csapata a lehető legjobb
körülmények között dolgozhasson. Tágas, napos
iroda/összeszerelő részleg, megfelelő bérezés és juttatások:
ami egy tech cégnél vagy startupnál normalitás, az az iparban
dolgozóknál általában elérhetetlen álom. A legtöbb munkáltató
darabáron dolgoztat, azonban a minimálbérhez szükséges darabárat
lehetetlen teljesíteni, a munka során használt gépek zajától a
varrónőket legtöbbször a fülükbe dugott zenelejátszó "óvja",
nem beszélve a textilekből, a varrás során felszabaduló porról,
ami komoly légúti megbetegedéseket okoz. A Daalarna nem csak
viccelődik a "fair trade" (méltányos kereskedelem) és
környezetbarát hozzáállással. Minőségi munkájuknak
köszönhetően az elkészült darabok időtállóak, nemcsak
stílusban, de élettartamban is. Magyar cégként magyar munkaerővel
dolgoztat és megbecsülést vív ki a textiliparban dolgozóknak és
a varrónőknek.
A március
10-i bemutatón is tökéletesen érződött a tervezőnő
gondossága, nemcsak a ruhák hanem a díszlet tervezésében is. Az
idei évre tervezett kollekció, a PARADISE és a LOVE STORY
bemutatója pálmalevelek és trópusi dzsungelt imitáló díszlet
között került megrendezésre. A rendezvényen több száz néző
vett részt, képviseltetve a szakmát, a menyasszonyokat és a
rajongókat. A bemutató előtt és után különböző standoknál
cukrászati remekműveket lehetett kóstolgatni, illetve esküvői
kiegészítőket csodálni. Összességében a bemutató idén is
hatalmas élmény volt, ajánlom mindenkinek akit érdekel a divat -
különösen a magyar divat – hogy egyszer látogasson el egy ilyen
eseményre, ezzel a támogatva a magyar tervezőket.
A képek forrása a Daalarna hivatalos blogja, a Secret Stories.



![]() |
![]() |


![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A tervezőnő, Benes Anita |
No comments:
Post a Comment